План самоосвіти на рік. Тема:"Екологічне виховання".











План самоосвіти вихователя
 групи середнього дошкільного  віку № 3
федькович Вікторія Олександрівна
на 2020 - 2021 навчальний рік










Тема: «Екологічне виховання дітей середнього  дошкільного віку».

Мета: підвищення теоретичного рівня, фахової майстерності та компетентності   вихователя щодо створення умов  з  екологічного виховання дітей дошкільного віку.

Завдання: 
створити умови в закладі дошкільної освіти для розвитку екологічного виховання дітей середнього дошкільного віку;
підвищити педагогічну компетентність батьків з екологічного виховання   дітей;
 збагатити та урізноманітнити предметно-розвиваюче середовище з екологічного виховання дошкільників.

Актуальність:
Проблема формування еколого-природничої компетентності, починаючи з дошкільного дитинства, є актуальною для сучасної системи освіти, оскільки отримані на цьому віковому етапі знання, уявлення, сформоване ставлення до природи й моделі поведінки виступають базисом подальшого розвитку особистості. Відповідно до освітньої лінії «Дитина у природному довкіллі»
Базового компонента дошкільної освіти в Україні в дитини до кінця дошкільного віку важливо сформувати уявлення про природу планети Земля та Всесвіту, зокрема про живі організми, природне середовище, розмаїття явищ природи, причинно-наслідкові зв’язки в природі, взаємозалежність природних умов, світу рослин, тварин, людської діяльності як позитивного або негативного чинника впливу на природу. Знання та уявлення дошкільнят слугують основою для формування і розвитку емоційно-ціннісного та відповідального ставлення до природи, яке проявляється в природодоцільній поведінці, бажанні і здатності включатися в практичну діяльність у природі, дотриманні правил природокористування, виваженому ставленні до рослин і тварин. Екологічно компетентна людина буде не тільки володіти знаннями про правила життя й діяльності в злагоді з природою, виконувати спільне й актуальне для всіх правило «Не нашкодь живому», але й боротиметься проти екологічного варварства, прагнення панувати над природою в різних його проявах. Вона буде активно включатися в природоохоронну, екологічно доцільну практичну діяльність. Діти нового покоління, носії нової свідомості, в умовах дошкільного закладу завчасно ознайомлені з об’єктами і явищами природи (не формально, а глибоко, емоційно,  діяльно), відчувають біль іншого як свій власний, переживають почуття захоплення й натхнення від спілкування з природою, сприймають її як велику цінність, без якої неможливе їхнє власне життя й життя рідних і близьких людей. Вони здатні відрізнити позитивні й негативні впливи на природу, докладати зусиль для збереження всього живого – від маленької комахи до лісу, поля, моря, як цілісної системи. Саме ці особистості, нинішні вихованці дошкільних навчальних закладів, стануть пліч-о-пліч з нами в боротьбі з великою світовою бідою і трагедією нашої країни – сучасною екологічною кризою. Резюмуючи вищевикладене, зазначу, що в Законі «Про дошкільну освіту» її роль визначено як провідну у формуванні особистості дитини. Формування еколого-природничої компетентності в дітей дошкільного віку залишається актуальне проблемою сучасності, оскільки в цей період закладаються основи екологічної свідомості та екологічної культури. Сформованість еколого-природничої компетентності дає можливість дитині, спираючись на наявні уявлення про цілісність світу природи, його самоцінність і вплив на життєдіяльність людей, самостійно й конструктивно діяти в різних ситуаціях, що вимагають вибору екологічно доцільних дій, мотивує поведінку, взаємодію дітей з навколишнім природним середовищем відповідно до його законів і в гармонії з ним. Отримані знання стають основою загальної початкової обізнаності дитини в багатоманітності взаємозв’язків між об’єктами і явищами природи, між станом природи і діяльністю людини і зумовлюють здатність до: милування природою, сприйняття природи як цінності, довільної регуляції власної поведінки в природі; усвідомлення себе як частини великого світу природи і Всесвіту: залежності власного здоров’я, настрою, активності від стану природи, її розмаїття і краси; вияву інтересу до
подальшого пізнання, бажання та посильних умінь природоохоронних дій.

Зміст роботи
Термін виконання

І
Теоретичний етап

1.1
Вивчення методичної літератури з даної проблеми:
 Базовий компонент дошкільної освіти в Україні. 
Крисаченко В. Екологічна культура : теорія і практика : навч. посіб. / В. Крисаченко. — К. : Заповіт, 1996. — 352 с.
Плохій З.Сучасний зміст екологічного виховання / З. Плохій // Дошк. виховання. — 2008. — № 3. — С. 3-6
Глухова Н. Емоційне спілкування дитини з природою як умова творчого осягнення світу // Дошкільне виховання – 2008. – №10. – С. 16–19.
Концепція екологічного виховання в Україні // Інформаційний збірник МОН України. – 2002. – №7. – С. 10–11.
Лисенко Н. Екологічне виховання дошкільників. – К., 1993.
Вивчення статей в журналах:
«Вихователь ДНЗ»,
«Дошкільне виховання»,
«Дитина в дитячому садку».


Протягом року
















Протягом року

ІІ
Практичний етап

2.1
 «Форми і методи екологічного виховання»
«Виховання екологічної культури дітей дошкільного віку»
Вересень

2.2
 «Сучасні проблеми екологічного виховання дошкільників»
 «Екологічне виховання дітей дошкільного віку шляхом залучення до трудової діяльності в закладі дошкільної освіти»
Жовтень

2.3
  «Екологічне виховання дітей в сім'ї»
 «Виховання любові до природи»
Листопад

2.4
«Гра як засіб еколого - естетичного виховання»
«Дидактичні ігри з екологічного виховання для дітей середнього дошкільного віку»
Грудень

2.5
«Створення умов в ЗДО для екологічного виховання дошкільників»
«Методичні поради вихователям по екологічному вихованню дошкільників»
Січень

2.6
«Конспекти занять, бесід, прогулянок, екскурсій з екологічного виховання для дітей середнього віку»
«Організація роботи з батьками з екологічного виховання  дітей середнього віку»
Лютий

2.7
«Педагогічний практикум для батьків»
 «Екологічне виховання дошкільнят з використанням словесних логічних завдань, творчих завдань»
Березень

2.8
 «Рослини в нашому житті»
«Пам`ятка для дітей з екологічного виховання»
Квітень

2.9
Педагогічний тренінг «Екологічне виховання дітей дошкільного віку»
«Відпочинок біля водойми»
Травень


Висновок 
   Екологічне виховання є складовою частиною всебічного і гармонійного розвитку особистості.   Дитина приходить у дитячий заклад і у  неї ще несформовані стійкі погляди, переконання, інтереси. Потрібно сформувати мислення та екологічну культуру кожної дитини, навчити молоде покоління жити за законами природи. Дитячий садок відкриває для цього неабиякі можливості, бо саме тут, в цьому віці, у дітей закладається структура мислення, а природна допитливість дітей та щирий інтерес до оточення створюють надзвичайно сприятливі умови для формування екологічної свідомості.
 Природа сама собою не виховує. Дитина стає розумною, моральною, прекрасною, доброю і непримиримою до зла за умови активної взаємодії з природою. Для повноцінного розвитку потрібне живе спілкування з природою.   Під час спостережень требо використовувати  оповідання В.О. Сухомлинського, які допомагають зачепити струни душі кожної дитини («Що найтяжче журавлям?», «Як Марійка поливала дерева», «Зайчик і горобина»).
   Велике значення у формуванні екологічної свідомості дошкільників відіграє художнє слово, потрібно використовувати художню літературу (вірші, казки, оповідання), народний фольклор (прислів’я, приказки, повір`я, прикмети, легенди).  «Природа стає виховним могутнім фактором лише тоді, коли маленька людина після трьох-чотирьох років навчання… з подивом приходить до думки: світ навколо мене став багатшим, красивішим і ця зміна світу - моя праця, це я» 
( Сухомлинський В.О.)

Немає коментарів:

Дописати коментар

День козацтва!!!