Тема: «Екологічне виховання дітей старшого дошкільного віку»
Мета: підвищення теоретичного рівня, фахової майстерності та компетентності вихователя щодо створення умов з екологічного виховання дітей дошкільного віку.
Завдання:
створити умови в закладі дошкільної освіти для розвитку екологічного виховання дітей старшого дошкільного віку;
підвищити педагогічну компетентність батьків з екологічного виховання дітей старшого дошкільного віку;
збагатити та урізноманітнити освітнє середовище з екологічного виховання дошкільників.
Актуальність:
Формування гуманного ставлення до природи – основне завдання екологічного виховання, яка реалізується шляхом розвитку в дітях співчуття, співпереживання і співчуття до всіх живих істот на планеті. Людина – частина природи, але найчастіше саме він робить згубний вплив на навколишній світ. Формування активної позиції «захисника і друга» світу природи є основою у вихованні екологічної культури дошкільників. Діти особливо вразливі і чуйні, тому активно включаються у всі заходи щодо захисту тих, хто цього потребує. Важливо показати дітям, що люди займають більш сильну позицію по відношенню до світу природи (наприклад, рослини зів'януть без поливу, птиці взимку загинуть від холоду без годівлі). Тому нам слід спрямувати всі зусилля на те, щоб усе живе на землі розвивалося і приносило радість (наприклад, ранковий спів птахів під вікном буде приємно тим, хто їх годував взимку, а квітучий квітка на вікні порадує тих, хто його поливав).
Отримані знання про навколишній світ повинні підкріплюватися практичною діяльністю та наочними прикладами для того, щоб діти бачили позитивний результат своєї діяльності і мали бажання удосконалювати свої досягнення.
№
Зміст роботи
Термін виконання
І
Теоретичний етап
1.1
Вивчення методичної літератури з даної проблеми:
Базовий компонент дошкільної освіти в Україні.
Крисаченко В. Екологічна культура : теорія і практика : навч. посіб. / В. Крисаченко. — К. : Заповіт, 1996. — 352 с.
Плохій З.Сучасний зміст екологічного виховання / З. Плохій // Дошк. виховання. — 2008. — № 3. — С. 3-6
Глухова Н. Емоційне спілкування дитини з природою як умова творчого осягнення світу // Дошкільне виховання – 2008. – №10. – С. 16–19.
Концепція екологічного виховання в Україні // Інформаційний збірник МОН України. – 2002. – №7. – С. 10–11.
Лисенко Н. Екологічне виховання дошкільників. – К., 1993.
Вивчення статей в журналах:
«Вихователь ДНЗ»,
«Дошкільне виховання»,
«Дитина в дитячому садку»ІІ
Практичний етап
2.1
«Форми і методи екологічного виховання»
«Виховання екологічної культури дітей дошкільного віку»
2.2
«Сучасні проблеми екологічного виховання дошкільників»
«Роль екологічного виховання у формуванні особистості дитини старшого дошкільного віку»
2.3
«Екологічне виховання дітей в сім'ї»
«Екологічний розвиток дітей дошкільного віку через ігрову діяльність»
2.4
«Гра як засіб еколого - естетичного виховання»
«Дидактичні ігри з екологічного виховання для дітей старшого дошкільного віку» (додаток 1)
2.5
«Створення умов в ЗДО для екологічного виховання дошкільників»
«Методичні поради вихователям по екологічному вихованню дошкільників»
2.6
«Конспекти занять, бесід, прогулянок, екскурсій з екологічного виховання для дітей старшого віку» (додаток 2)
«Організація роботи з батьками з екологічного виховання дітей старшого віку»
2.7
«Педагогічний практикум для батьків»
«Екологічне виховання дошкільнят в ЗДО»
2.8
«Бесіди для дітей старшого дошкільного віку з екологічного виховання» (додаток 3)
«Пам`ятка для дітей з екологічного виховання»
2.9
Педагогічний тренінг «Екологічне виховання дітей дошкільного віку»
«Що таке Червона книга?»
Висновок :
Екологічне виховання є складовою частиною всебічного і гармонійного розвитку особистості. Дитина приходить у дитячий заклад і у неї ще несформовані стійкі погляди, переконання, інтереси. Потрібно сформувати мислення та екологічну культуру кожної дитини, навчити молоде покоління жити за законами природи. Дитячий садок відкриває для цього неабиякі можливості, бо саме тут, в цьому віці, у дітей закладається структура мислення, а природна допитливість дітей та щирий інтерес до оточення створюють надзвичайно сприятливі умови для формування екологічної свідомості.
Природа сама собою не виховує. Дитина стає розумною, моральною, прекрасною, доброю і непримиримою до зла за умови активної взаємодії з природою. Для повноцінного розвитку потрібне живе спілкування з природою. Під час спостережень требо використовувати оповідання В.О. Сухомлинського, які допомагають зачепити струни душі кожної дитини («Що найтяжче журавлям?», «Як Марійка поливала дерева», «Зайчик і горобина»).
Велике значення у формуванні екологічної свідомості дошкільників відіграє художнє слово, потрібно використовувати художню літературу (вірші, казки, оповідання), народний фольклор (прислів’я, приказки, повір`я, прикмети, легенди). «Природа стає виховним могутнім фактором лише тоді, коли маленька людина після трьох-чотирьох років навчання… з подивом приходить до думки: світ навколо мене став багатшим, красивішим і ця зміна світу - моя праця, це я»
( Сухомлинський В.О.)
Немає коментарів:
Дописати коментар